Střet míčů na jamkovišti

    173

    Dobrý den pane Jone,

    skoro je mi nepříjemné, že tohle nevím, ale já to prostě v nových pravidlech neumím najít.

    Ve „starých“ pravidlech byl míč zahraný z jamkoviště při střetu s jiným míčem na jamkovišti potrestán dvěma trestnými. Jak je to v nových pravidlech? Kolega při turnaji mi tvrdil, že je toto pravidlo zrušeno, a střet míčů na jamkovišti je beztrestný. To je mi ale divné, nicméně v nových pravidlech jednoznačnou formulaci hledám obtížně. Ale přijde mi, že je to situace dle pravidla 9.5b, a tedy s jednou trestnou…? To by ale znamenalo trest při zásahu soupeřova míče kdekoli na hřišti, a to už se mi zase moc nezdá :-).
    Děkuji za nápravu mé neznalosti.

    Moc děkuji a zdravím,
    Tomáš Andrejsek

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Tomáši.

    Vůbec nic si nedělejte z toho, že jste hned nenašel řešení. Skrývá se tady:
    11.1 Míč v pohybu náhodou zasáhne osobu nebo vnější vliv
    11.1a Žádný hráč není nijak potrestán
    Jestliže míč v pohybu náhodou zasáhne jakoukoli osobu nebo vnější vliv:
    • Žádný hráč není nijak potrestán.
    • Toto platí, i když míč zasáhne hráče, soupeře nebo jakéhokoli jiného hráče nebo libovolného z jejich nosičů nebo výstroj.
    Výjimka – Míč zahraný na jamkovišti ve hře na rány: Jestliže hráčův míč v pohybu zasáhne jiný míč v klidu na jamkovišti, přičemž oba míče byly před zahráním rány
    na jamkovišti, obdrží hráč všeobecný trest (dvě trestné rány).

    Kolega tedy neměl pravdu.

    Já děkuji za dotaz a přeji hezkou hru!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!