Založení hole v trestné oblasti.

    161

    Dobrý den pane Jone.
    Můžu založit hůl za míč v trestné oblasti (ať už žluté nebo červené)? Dříve bylo v pravidlech, že se před úderem nesmím dotknout vody. Pokud nemůžu založit, jak je to s trávou? Někde je v trestné oblasti dost vysoká.
    Děkuji Pavel

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Pavle.

    Po zásadní změně Pravidel golfu smíte v trestné oblasti založit, dát si v ní cvičný švih a při něm se dotknout půdy, trávy, vody, stromu, prostě čehokoliv. Smíte taky odstranit volné přírodní předměty.

    Díky za dotaz a hezkou hru!

    PS: Dávám to až sem, protože z hlediska nových Pravidel jde o irelevantní poznámku – už dříve koloval tenhle zmatek / pověra mezi hráči – mám na mysli zákaz dotknutí se trávy. Ne, ani „tehdy“ to nebyla pravda, protože bylo zakázáno dotknout se „půdy“, dotknout se čehokoliv rostoucího bylo povoleno vždy.

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!