překážení oblasti se zákazem hry – míč je mimo tuto oblast

    148

    Dobrý den, pane Jone,
    chtěl bych se zeptat na „problém“, který se nám stal na jamce číslo 8 na Ypsilonce. Kamarád zahrál z odpaliště k trestné oblasti (biozóně/červené kolíky s černým pruhem) vpravo podél fairwaye – míč skončil těsně před červenou čárou, která je nasprejovaná na zemi. Mohl tedy hrát, ale byl v blízkosti vysoké trávy, která je v trestné oblasti a tento směr byl nejkratší cestou k jamce (kdyby byl o metr dál od trestné oblasti, jistě by hrál přes tuto trestnou oblast). Může si vzít free drop? Nobo musí hrát jak leží, tedy podél trestné oblasti, ale směrem, který není optimální.
    Děkuji za odpověď a za poradnu.
    Zdraví,
    Petr

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Petře.

    Pokud cokoliv, co je součástí „biozóny“, překáží podle vámi uvedeného příkladu (míč mimo, vadí v nápřahu), je potřeba postupovat podle

    Pravidla 2.4 Oblasti se zákazem hry
    Oblast se zákazem hry je vymezená část abnormálního stavu hřiště (viz Pravidlo 16.1f) nebo trestné oblasti (viz Pravidlo 17.1e), kde je hra zakázána.
    Hráč musí využít úlevu, jestliže:
    • Jeho míč je v oblasti se zákazem hry, nebo
    • překáží hráči v zamýšleném Oblast se zákazem hry postoji nebo prostoru švihu
    při odehrání míče, který je mimo danou oblast se zákazem hry (viz Pravidla 16.1f a 17.1e).

    Opět „přeloženo do češtiny“ – hráč MUSÍ vzít freedrop.

    Díky za odpověď a hezkou hru Petře!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!